årsslut på livsfirman

Lista kommer lastad med tankar om det gångna och kommande året!

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? Massvis av saker antagligen men mer konkret: besökt vänner som flyttat utomlands, sagt upp mig, gått på way out west, själv projektlett ett konstprojekt under en festival!

 
Genomdrev du någon stor förändring? Jag bestämde mig för att försöka att bara umgås med människor som ger mig energi och glädje. 
 
Blev någon/några av dina nära föräldrar i år? Ne.

Vilka datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? way out west 10-12e augusti, musikens makt 18-19e augusti och decemberfesten 14e december. 

 
 
Dog någon som stod dig nära? Nej.
 
Vilka länder besökte du? Tyskland, Ungern och Danmark.
 
Bästa köpet? En snabb cykel och nya glasögon.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? mina vänner!
 
 
Saknar du något under år 2017 som du vill ha år 2018? Struktur och ork till att skapa!
 
Vad önskar du att du gjort mer? Varit utomhus, fotograferat, sagt saker jag tänkt på, ringt till vänner och familj, upptäckt nya platser. 
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Scrollat igenom diverse sociala medier, lagt energi på fel ställen, stressat.
 
Favoritprogram på TV? Vår tid är nu.
 
Största musikaliska upptäckten? Frida Hyvönen, hennes konsert på way out west var MAGISK, stod som förstenad i en timme och fattade inte vad som hände. wow!!!!!
 
Vad var din största framgång på jobbet 2017? Projektledning, att jag klarat alla tentor hittils, att jag haft roliga små extrajobb som att fotografera ett fint bröllop och arbetat på en konstutställning. Hoppas även att 2018 blir året då jag har ett roligt extrajobb och sommarjobb!
 
Största framgång på det privata planet? Vågat låta människor komma lite närmre. Bjudit in och fått massa tillbaka <3
 
 
Största misstaget? Tillbringa för mycket tid på en och samma plats och fastna i negativa tankar.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare. Fast hade så mycket sorg i början av året men tack vare tiden känns sorgen lättare nu. Fick dock som vanligt existensiell ångest av att befinna mig i hemstaden, det är sämst, kan någon bota det?
 
Vad spenderade du mest pengar på? Mat! Ätit ute så himla mycket i år men det tycker jag är värt det alla gånger (förutom när det är äcklig mat eller sånt förstås).
 
 

Något du önskade dig och fick? Har kollat runt efter ett par kängor eftersom jag gav bort de jag haft och sen visar det sig att det står ett par oanvända hos min mamma som inte passar nåns fötter förutom mina! Sen fick jag några andra julklappar, en snöig jul och sånt. Önskade också att farmor och mormor ska må bra och de verkar de göra <3 

 

Något du önskade dig och inte fick? Fred på jorden, beslutsamhet och riktining i livet. Kan 2018 möjligtvis vara året då jag slutar krisa om framtiden och bara bestämmer mig för nå? Vill BRINNA för något? Snälla? Önskade mig även en cool frisyr, den är sådär, mycket platt.

 
Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Första födelsedagen jag vaknade upp själv. Bjöd in massa vänner på fika hemma, spelade spel, fick presenter och hade det supermys! Oliwer och Océanne gömde massa gulliga lappar i min lägenhet.
 
Vad fick dig att må bra? Frisk luft och sol, kramar, god mat, yoga och skratt.
 
Vem/vad saknade du? Familj i lule, farfar i himlen och upptäcksfärder. 
 
 
De bästa nya människorna du träffade? Träffat massa nya människor men har främst kommit närmre människor jag känt lite sen tidigare. Främst är det presoner i min klass, Martin och Fanny som jag bor granne med och Hanna och Simon som flyttat till Göteborg. Alla de personerna är jättebäst!
 
Mest stolt över? Att jag är fett modig och vågar göra saker jag aldrig gjort innan och kan lita på mig själv och min kunskap. Mycket stolt över att jag lärt mig köra släpvagn också! Skryter gärna om det. 
 
Högsta önskan just nu? Önskar mig att 2018 överraskar och att krig upphör att finnas. Att pengar = inga problem för alla!
 
       
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Året har redan börjat! Har hittills inte gjort några stora förändringar men har som mål att leva mer strukturerat för att ha massa tid över till roligheter istället för stress. Kramas mer! 
 
PUSS! Ikväll åker jag till gbg! 
allmänt | |
#1 - - Hanna:

VÄLKOMMEN TILL GÖTEBORG, DET SAKNAR DIG!

#2 - - Annika:

<3 Ebba <3

Svar: Annika <3
grevinnans.blo.gg

Upp