bjutii och sånt

När blev ebba en skönhetsbloggare undrar ni?? jo idag! grattis till mina följare för här kommer hemlisarna till mitt extremt ungdomliga yttre. + OBS! Jag är inte sponsrad av Lush! lever ba lush life! (fast hey Lush, kan skicka min adress om ni vill skicka bud till mig!) 
 
Först ut är: SMÖRJ
Denna nya upptäckt har smått revoltutionerat mitt liv...eller nä! Men är fett trevlig att smörja in typ överallt!
 
 
Handsmörj och läppsmörj med favoritdoften HAMPA. Denna serie från bodyshop är extremt fet och smörjer
på ordentligt.
 
Vet ej om jag kan rekommendera denna direkt men funkar helt ok! Och verkar inte innehålla så mkt konstiga ingredienser vilket jag och mitt fejs uppskattar. Lite väl lätt ibland dock så varvar med en fetare nattkräm.
 
Sen tycker jag också om: LUKT
 
Det här med parfym är något riktigt krångligt för mig. Å ena sidan är jag mycket mån om att lukta rimligt gott, å andra sidan är jag allergisk mot typ alla parfymer. Den här gör mig dock väldigt glad eftersom den luktar smått magiskt, är inte så stark och eftersom det inte är en sprej så får jag inget i näsan! win-win-win! Sikkim Girls heter den och kommer från Lush.
 
Den tredje katergorin är: MASK
 
De här två godingarna lurar i mitt kylskåp just nu. Kaffemasken gör mig glowy och luktar mumsigt. Den blåa peelar på ordentligt och dess freshness är oändlig. Förutom dessa så tycker jag mycket om Mask of Magnaminty, även den från Lush.
 
Det som intresserar mig minst: SMINK
Jag tycker generellt att smink är ganska tråkigt och jag känner mig dålig på det. Ser upp till dem som hanterar sminkets undren. Dessa tre produkter är de jag använder mest och nästan endast. Concealer från Mac som jag började använda på gymnasiet, den förpackningen tog nyss slut...ja den är dryg! och bra! Rouget är aprikost och från &other stories och krämögonskuggan från h&m. 
 
Sist men inte minst kommer: ÖVRIGT 
Ignorera soyan i bakgrunden, använder den endast till mat!! Vilken himla dålig bild det här blev men hur som helst. BOOM! är typ tandkräm som är gjord av kol och som funkar som vanlig tandkräm fast i små pastiller istället. Den smakar coca cola och kol och ska visst bleka tänderna typ? Jag tycker bara den är kul men använder vanlig tandkräm till vardags. Eau Roma Water är ett ansiktsvatten med bl.a. ros och lavendel i och jag brukar spraya direkt i ansiktet på morgonen så jag vaknar till. Mycket fräsh! Sist ut är min deo som jag verkligen uppskattar. Ekologisk, fri från läskiga grejer och norrländsk - och funkar!! Har testat eko-deo förut och de har varit sämst men denna e bra!
 
Grattis till att du tagit dig igenom detta inlägg! Nu ska jag smörja in mig i nån go kräm och glo på Stranger Things. Puss på er!
allmänt | |
#1 - - Hanna:

Älskar att läsa om mina vänners smörjrutiner <3 mer!

Svar: Jag med! Vad smörjer du dig med? <3
grevinnans.blo.gg

#2 - - Annika:

Mmmm smörj!! Förhoppningsvis snart kommer ett paket med massor av smörj till mig och Hanna som vi kan visa, syror och magioljor och goa grejer!!

Svar: Un-der-bart!
grevinnans.blo.gg

Upp