0 km/h

tja! jag är hemma från jobbet idag pga förkyld och har ägnat denna morgon åt feberdrömmar, virkning, poddlyssnande och skrikiga program på kanal nio. Tur att Pär kom med en oumph burgare från Max och höjde min livskvalitet a-v-s-e-v-ä-r-t och hu har jag till och med ork till att blogga! tjoho!
 
Tänkte att detta får bli ett inlägg då jag visar upp goa bilder från sommaren hittils och tyvärr så har ju vädret i Lulekule inte varit särskilt utomhusvänligt före igår då jag kvällen innan blivit med halsont. Men hoppas att det håller i sig eftersom jag har ledig helg denna vecka!
 
Nu kör vi då! 
 
Sommaren inleddes med en tripp till Budapest och som resesällskap hade jag Pär, Simon och Hanna. På denna bild satt vi och skrattade åt våra val av dryck: killarna får öl, tjejerna dricker balieys lol också helt ovetandes om att vi sen ska gå på en restaurang som verkade bra men maten smakade ingenting och kyparn var otrevlig. Zellert Bistro hette den och den vill jag o-tipsa om! 
 
 
Kolla va vackert Budapest var!! ooo vill dit igen! 
 
   
 
Wow va fina vänner jag har! +++ Simon och Hanna ska troligtvis flytta till gbg å jag e väldigt glad för det eftersom dom är fantastiska personer. 
 
 
OBS!! Detta hände när vi befann oss i Ungern!!
 
 
 
Från Ungern drog vi direkt upp till Lule och fick fint välkomnande med ljusa nätter och massa kompishäng. Här är grill på förbjudna området Svartöberget som är finaste platsen och egentligen bryr sig inte vakterna så mycket om att en är där. 
 
 
 
 
Pär hade köpt en ny cykel som kom på posten och jag har lånat den ibland för att den e c00l! Nu har jag själv fixat fram en bike, dock inte lika snabb men funkar! 
 
 
Jag + Bergnäsbron + Cykeln = Sant
 
     
 
En kväll for vi på skärgårdsaventyr. Vi åkte båt i vågorna, blev blöta, badade, grillade korv och frös. Det var det värt. En spännande grej när en åker ut i skärgården från centrum är att en åker längs hela stålindustriområdet och får se kranar, massiva båtar, knäppa byggnader och berg av järnmalm. Inte illa!
 
 
   
 
 
Galleri Lillasyster hade feministisk konstutställning och jag agerade mingelfotograf och läskupphällare. Vernissaget var en succe!
 
 
 
En dag var jag och spanade in farmors fantastiska blomsterland och blev matad med olika bakverk hon gjort. När jag blir stor vill jag bli som farmor. 
 
   
 
Sen finns det ett stort glapp i mitt minne som jag skyller på en åttadagars jobbvecka och tråkväder men förra helgen ordnades det stugfest i Fredriks stuga. Det var kanon och jag gick inte i sängs före 5.30. Det är en indikation på succekväll! Vi badade bubbelpool, bastu, spelade spel, kastade pil, grillade mat, badade (nästan) och grillade mat igen. Typiskt bra sommarnatt men få bilder finnes!
 
Å juste jag har köpt nya glasögon, två par! Här är ena, dom äger. 
 
 
Hörni följare nu hoppas vi att resten av sommaren fortsätter vara bra och att föklylningen lämnar min kropp. Nu ska jag äta sockerkaka, hörs!
 
puss! 
allmänt | | 2 kommentarer |
Upp