bloggsommar tvåtusenarton

Nu är den här, sommaren, jag är i Lule och redan efter bara fyra dagar har mitt liv blivit som ett helt annat. Tar bilen till mataffären, blomaffären och föräldrarna, joggar lätt och långsamt och försöker vänja mig vid ett dagstempo som är långt ifrån det jag är van vid.
 
Hittills har jag mest varit på min praktikplats. På festivalen och det är så kul, så svårt, så intensivt och på riktigt liksom. I huset där jag sitter med min chef, Queen Elisabeth, finns också massa gulliga konstnärstanter och en lurvig brun hund som heter Dumle. Jag trivs. 
 
 Här är en lista på saker som jag vill/ska göra i sommar:
  • Läsa minst tre böcker och skriva något om de här.
  • Jobba med festival och konst. 
  • Slumra till på stranden, balkongen, gräsmattan.
  • Åka på roadtrip med min chef till Gagnef, i hennes van.
  • Pyssla på med flera projekt, däribland projekt: båtenoutfit (kommer uppdatering om det snart) och ett större satsligt fotoprojekt.
  • Ha grillkvällar med vänner.
  • Cykla överallt i Lule. 
  • Dokumentera, fotografera och skriva. Komma ihåg.
  • Nattbada.
Får återkomma med någon slags utvärdering när sommaren är slut. 
 
Hörs snartsnartsnart igen.
allmänt | | 2 kommentarer |
Upp