en bra kväll i mitten av februari

Börjar med att jag åker hem till Hanna som häller upp ett glas bubbel, sätter på kvällens soundtrack och sedan blir jag borstkämd med en lyxig sminkning på mina ögonlock. Vi skyndar oss till spårvagnen för att hinna i tid till kvällens första hållpunkt: quiz insiprerat av På Spåret men med hållplatser i Göteborg. Väl där träffar vi upp våra lagmedlemmar Maria och Lilly, snaxar, snackar och svarar på kluriga frågor. 
 
Sen drar vi vidare ut i vinterkvällen och styr våra steg mot kvällens andra quiz på Yaki da. Jag kommer in, vilket känns som en enorm vinst i sig och frågesporten är kanske den roligaste någonsin med livesketcher, musik och många rätt svar!! Jag, Pär och Lilly kammar hem tredjeplatsen innan vi måste kila till vagnen mot Pustervik!
 
Vad som hänt tidigare under kvällen är att jag försökt få lista på Sarah Klang men den va full och sen visar det sig att Lilly har en extraplats på listan eftersom hon sytt Sarahs klänning (!!!!!!) och det löser sig så smidigt att Hanna lyckas kirra en biljett av någon som fått förhinder. Vid klockan 23.30 står jag uppe på balkongen inne på ett fullsmockat Pustervik och fäller en tår över hur mäktig Sarahs röst är och hur bra kväll jag haft med mina fina vänner.
 
Somnar i min säng strax innan ett helt varm å gosig.
allmänt | |
#1 - - Hanna:

Wow bra kväll!! Även om du missade Excet... Kanske lika bra.

Upp